Försäkringsförmedlingsuppdraget

  • 06.03.2019 09:15

    InsureSec

    Försäkringsgruppen i Stockholm och dess anställda är certifierade enligt InsureSec's regler gällande LIV & SAK-försäkringsförmedling. Vi är certifierade enligt InsureSec krav när det gäller förmedling av SAK & Livförsäkring enligt nedan: LIV: Magnus Ekström Niklas Lundqvist Jakob...

  • 04.03.2019 10:44

    Försäkringsförmedlingsuppdraget

    Försäkringsförmedlaren är anknuten till och har genom avtal åtagit sig att uteslutande förmedla försäkringar från Länsförsäkringar Stockholm. Besöksadress: Telegrafgatan 8 A,  Solna Telefon 08-562 830 00 E-post: info@lansforsakringar.se Webbplats:...

  • 29.11.2018 08:30

    Information vid försäkringsförmedling

    Information vid försäkringsförmedling.pdf (342,9 kB)

  • 28.11.2018 13:48

    Person och Personuppgiftshantering

    De personuppgifter som lämnas till något bolag inom länsförsäkringsgruppen behandlas i enlighet med personuppgiftslagens bestämmelser. Uppgifterna inhämtas normalt direkt från den registrerade själv eller från annat bolag inom länsförsäkringsgruppen men i vissa situationer kan uppgifter inhämtas...

  • 30.08.2018 09:10

    Skadestånd

    Länsförsäkringar Stockholm är ansvarigt för ren förmögenhetsskada som drabbar dig som kund, en försäkringsgivare eller någon som kan härleda sin rätt från kunden till följd av att förmedlaren uppsåtligen eller av oaktsamhet åsidosätter sina skyldigheter enligt god försäkringsförmedlarsed med mera i...

  • 30.08.2018 08:45

    Tillsyn

    Försäkringsförmedlaren står under Finansinspektionens tillsyn.Postadress: Box 7821, 103 97 Stockholm 08-408 980 00. E-post: finansinspektionen@fi.sewww.fi.se

  • 29.08.2018 10:57

    Om vi inte kommer överens

    • Om du inte är nöjd med ett beslut eller hanteringen av ditt ärende är vi naturligtvis beredda att ompröva det. Kontakta i första hand den person du haft kontakt med eller vår klagomålsansvariga/kundombudsman. Mer information hittar du på vår webbplats. • Om du ändå är missnöjd kan du...

  • 29.08.2018 09:53

    Preskriptionsregler

    Den som vill ha försäkringsersättning eller annat försäkringsskydd måste väcka talan inom tio år från tidpunkten när det förhållande som enligt försäkringsavtalet berättigar till sådant skydd inträdde. Om den som vill ha försäkringsskydd har framställt anspråket till Länsförsäkringar inom...

  • 29.08.2018 08:30

    Klagomål

    Har du klagomål på förmedlaren kan du framföra dessa till klagomålsansvarig hos: Länsförsäkringar Stockholm, Clara Bjärknerud. genom att ringa 08-562 864 21 eller genom att skicka e-post till clara.bjarknerud@lansforsakringar.se Klagomål handläggs skyndsamt och om ett klagomål inte tillmötesgås,...

  • 27.08.2018 09:52

    Begränsningar i Länsförsäkringars ansvar

     Force majeure Länsförsäkringar är befriat från påföljd att fullgöra förpliktelse om underlåtenheten har sin grund i omständiget som förhindrar eller avsevärt försvårar fullgörande och som ligger utanför Länsförsäkringars kontroll och som inte skäligen kunnat förutses. Sådan force...

1 | 2 >>

Kontakt

Försäkringsgruppen i Stockholm AB
Knarrarnäsgatan 15
Stockholm
164 40 Kista

08-528 077 40

© 2019 All rights reserved.

Försäkringsgruppen i Stockholm